Sunday, October 24, 2010

Pencapaian Pelajaran SMA ku.

  • Menginsafi siapalah aku tanpa sedikit pelajaran
  • Dengan sokongan dan air mata isteri
  • Aku memberanikan diri masuk universiti malaya
  • Dengan doa isteri dan dengan cabaran2 hidup
  • Alhamdulillah aku dapat menamatkan pelajaranku
  • Dengan dituliahkan B.A.(Hons) Economics UM 1979.

  • Cubaan kali kedua aku mengambil peperiksaan HSC.
  • Alhamdulillah aku lulus peperiksaan tersebut.
  • Higher School Certificate.
  • Kertas Am: Subsidary
  • Ekonomi: Principal E
  • Bahasa Arab: Principal E
  • Usuluddin: Principal B
  • Bahasa Melayu: Principal A.
  • Peperiksaan dalam bulan November/December 1975.
  • Dengan kelulusan itu aku diterima masuk oleh Universiti Malaya Jun 1976.
  • Cubaan pertama aku mengambil peperiksaan HSC
  • Aku hanya dapat sijil GCE sahaja.
  • Matapelajaran Ekonomi mendapat principal advance grade D.
  • Dalam peperiksaan November/December 1971.

  • Usahaku sendiri untuk mendapatkan sijil akedamik SPM ini.
  • Dengan tekuni dan fahami buku2 yang dibeli sendiri dan dipinjam dari kawan2.
  • Sekadar mendapat grade tiga.
  • Layak mengambil peperiksaan HSC selanjutnya.

No comments:

Post a Comment